Jag var utklädd till the Slutty Pumpkin från How I Met Your Mother. Fick hjälp av Ottans mamma som är en otroligt duktig sömmerska. Hon visste inte riktigt själv varför det skulle vara hål vid brösten men jag blev himla nöjd. Dessvärre inga bra bilder från kvällen.


Här har vi Niixten som är den enda jag träffat som out-petat mig på Wow. Han har 1262 stycken medan jag numera har fjuttiga 968. Han är rank #2 i EU på något, pets, mounts, säkert allt som går. HAHA, illa om han försöker vara anonym så har jag outat honom för världen här.
Etikett: ????
???? Halloween 2020

Här har vi, antagligen, hela bunten av folket som är här. Även en liten tjuvkik på min outfit.
Lite bilder från Halloweenfesten

Här är Nadjas nya kille, uppfattade aldrig hans namn, fåordig varelse det där…

Nadja VS Kossan Gurra i en hetskisk tävling om att finna ett halsband gömt i spagetti, någon typ av fisk, ketchup? I don’t know, det luktade dött i varje fall. Gurra vann genom att fuska så enligt oss i lag 1 (som senare vann hela turneringen, givetvis) så vann hon by default.


Här har vi Thomas som fabulous Batgirl. Skor högre än mina knän mer eller mindre, och boy o boy did he work theeeem? He most definetly did.


Här har vi Kossan Gurra igen och BFD Danne som följde med ut och stal cigg av mig var tredje minut. Men otroligt trevligt sällskap får jag ju tillägga så inget mig emot.
Kossan blir för övrigt mer och mer gravid varje gång man ser honom. Han stjäl nog allt han hittar och stoppar innanför dräkten. Vattenmeloner och dylikt.
Snart är det dags
Vi är framme sedan igår eftermiddag och håller på och gör oss iordning inför ikväll.
Jag som inte hade mer att förbereda än att ta på mig min ”klänning”, röker under fläkten och irriterar mig på denna otroligt störande och sneda lampknappen, som 99% inte går till något alls. Jag vågade inte trycka på den, för man trycker helt enkelt inte på knappar som psykopater har satt upp. Det lärde vi oss redan på dagis.


Här är våra spritpåsar som vi ska ha med oss. Kan ni lista ut vilken som är min?

Yaaay! Antagligen gissade ni rätt, för annars är det alt-f4 för er som gäller.
Nu ska vi snart åka. De andra kletar låtsasblod på en tampong som strategiskt ska placeras ut på toaletten för att invänta ett högljutt ”EW WTF! Eeyyy hallå, vem har lagt denna på tooooaaaan!!?”
Nu är vi påväg!
Jag har inte ens nämnt för er att jag ska åka iväg upp mot Treriksröset (basically).
Jag och Nadja ska upp på en Halloweenfest med en himla massa trevliga personer.


Osäker på om jag får vara här…

Otroligt onödigt mellanrum här.. Jag måste ju sitta rakt nu..

Nadja i Örebro. Med sina sparkly platåskor och Sony Ericson väska.

Studentprank i Örebro?

Det har varit otroligt kallt vid alla stopp, vi var inte redo på det smart nog…..
Jag har någorlunda tunna strumpbyxor och tunn skinnjacka haha.
Men vi är båda otroligt taggade så det ska bli intressant att träffa alla.
SJs biljettapp buggade sönder på mig. Jag har haft mitt konto i 10år så jag är ju rätt säker på vad jag heter och att det har stått det under all den tiden. Men nu helt plötsligt heter jag Lindàn i efternamn. I pdfbiljetten står det rätt och på hemsidan. Men inte i appen där biljetten är som man faktiskt visar upp för kontrollanten. De kommer ju tycka jag är helt efter som inte kan stava mitt egna namn. Deras support säger att det kommer ta några dagar att fixa då de måste ta infon från folkregistret. Men hur i hela världen döpte den om mig isåfall? Om jag inte kan göra det själv i appen?
❤️
Nu börjar detta året äntligen dra sig mot sitt slut. Inte för att årsskiftet gör någon skillnad över huvud taget. Får väl dra en ”nystart”, jag ser mest fram emot att få använda min nya almanacka.
Vad jag så fint tänkte säga, innan jag spåra in på annat, var att jag är väldigt tacksam i år över mina vänner. Väldigt många nya som jag hoppas stannar kvar, men även många äldre vänner som tittat in.
Och såklart de som har vart där i ur och skur ❤️
”Ni vet vilka ni eee” hahah. Love you guys.
Mycket skratt, många tårar, skål!
Eller något.
Happy Halloween! ????

My costume this year is a smile.
Kräftskiva ?


Då var min favorit-dag i augusti här.
Den årliga kräftskivan. Alltså ingen större tillställning, kan bara vara jag och katten. Det gör det samma, men kräftor ska jag ha! Jag köpte ett ”party-kit” med kräftskivegrejer i typ februari som bara har legat och väntat på att få bli använt. Hattar, servetter, snapsglas, the works. Så nu har vi har suttit och väntat på att skiten ska tina (TVÅ dygn stod det, haha snälla vi ska ju äta nuuu). Och det finns paj, baguetter, ostbricka, uh tror någon nämnde majonnäs? Men ge mig bara krääääftooor och räkooor alreadyyy!


Mello-o-vin-festivalen ?
Det är lördagkväll på den tidiga våren, vilket betyder att det är Mello-kväll. Jag sitter bänkad som vanligt, gnäller på hur det *aLDrIG* finns något bra låt, hur vi kommer skämma ut oss inför hela Europa, om vi ens kommer dit! Med de här skitlåtarna! Lite osäker på varför jag gör det här år efter år efter år, det ger mig typ noll lycka. Förutom när jag och mamma sitter och skrattar åt allas outfits, koreografin och äter kebabrulle. Eller när jag har (enligt mig själv) roliga funfacts att komma med om deltagarna sen tidigare år, för ingen är ju bara med ett år. Det är ju ett 50års-commitment det här, A-L Hansson var med första gången 1963 och hon står fortfarande och skriker på scenen, och så fortsätter det nog för de andra med.
Fast iår har jag nog tvååååååå, kanske treeeee favoriter? Så det kan nog gå bra det här.
Men! För att lösa kvällen, så jag inte bara att och tjurade över att fel låt vann så köpte jag även viiiiiiiin. Fiiinfiiint vin i fin flaska. Osäker om det är gott men Afroo snapade en bild på den flaskan i förra veckan och jag blev lite avis och köpte den jag med. Jag som sällan dricker vet ju inte vad som smakar bra heller eftersom jag håller mig i min lilla rotation på två olika viner..

Som tilltugg till vinet så har jag stekt lövbiff. Haha the surprise när jag fick se att de krymper typ 50% i stekpannan?! Jag känner mig blåst! Så det blir väl ett ³ glas vin och lite bränd men god mat. ”30 second steak” tydligen, kunde ju någon klämt ur sig tidigare. Blev närmare ”5min on every side steak”. Senast jag kan minnas att jag stekte lövbiff var 2011 och då gick brandlarmet och det blev lite rökfyllt. Jag har alltså inte tur med mat.
Pumpkin carving
Varje år så gör jag en halloweenpumpa. Och iår var inget undantag.
Fast när jag säger ’Jag ska göra’ eller ’Vi ska göra’ så kanske jag borde säga ’Du ska göra och jag ska titta på’ som är vad jag egentligen menar.

Men iår hjälpte jag faktiskt till! Och därför fuskade vi lite och tog genvägen genom att använda borr och ingen direkt design. Jag har suttit i veckor och googlat efter inspiration men såhär fick det bli, och jag är nöjd.
Nu är det bara att vänta på skymningen för att se resultatet i mörkret.
Happy Halloween
