Asså ja, jo, jag tycker rätt så synd om Robin.
Speciellt med tanke på att han inte kan sova med öronproppar.
SÅ, nu är jag klar med ljudklippspostandet på ett tag.
Pusss!
Asså ja, jo, jag tycker rätt så synd om Robin.
Speciellt med tanke på att han inte kan sova med öronproppar.
SÅ, nu är jag klar med ljudklippspostandet på ett tag.
Pusss!
Ibland drömmer även jag mardrömmar, trots att det är sällan. Otroligt sällan. Men ibland händer det och då ska jag ju givetvis dela med mig utav de tillfällena.
Här får ni höra om två av mina senaste mardrömmar, i ett halvvaket tillstånd.
I den första, som var otroligt läskig, så har jag sänkt volymen med 90% men jag kan föreslå att även du sänker volymen.. I alla fall i början..
Okej, så för er som inte vet så kaaaan det hända att jag pratar i sömnen vissa nätter. Eller ja jo, majoriteten av nätterna. Mumlar ofta men ibland kan man faktiskt höra, men inte direkt förstååå vad jag säger, bara att jag säger något.
Såhär brukar det oftast låta för oss alla
Men ibland kan man faktiskt konversera med mig och Robin tycker ju att det här är urkul och är ofta redo med telefonen för att spela in mig. Så får man en redovisning med Powerpoint på morgonen sen.
Här följer några som han har spelat in och sen undrat varför han inte flyttar ut i vardagsrummet
Och här följer en lista med några klipp från senaste tiden
Ska konvertera och klippa mina fem favoritklipp och ladda upp s¨å fort Robin hittat dem. Vad tror ni om det?
Nattinatti sålänge!
Pusss!
Min sömn har i alla år varit ett ämne att ifrågasätta. Jag lyckas aldrig ställa in allting rätt. Ifall jag somnar snabbt så vaknar jag flera gånger under natten, eller så tar det timmar att somna. Nu har jag en mix av precis allting. Tar tid för insomningen, sen vaknar jag 3-6 gånger om natten på oftast minst 45 minuter och uppåt 2 timmar. Och ja, lägger man ihop det så blir sov-tid att försöka sova-ration väldigt ojämn. Man ska inte behöva spendera mer tid på natten med att försöka sova, än vad man gör genom att faktiskt sova. Efter jobb speciellt, jag jobbar ju natt och av någon anledning så kan jag absolut inte sova längre än 11:30 de nätterna jag jobbat. Är jag då hemma och i säng vid 07:30? Somnar 08:30… Upp 11:30?? Och sen jobba igen… Ja asså för er som är som mig, som inte riktigt fattar siffror som bara ögnade igenom de här nu så kan jag sammanfatta: Min sömn är fucked. Måste lösas asap.
Men jag har ju diverse insomningstabletter och mildare lugnande för att hjälpa mig, och det funkar superbra, bara det att de hjälper bara mig somna, vaknar jag under natten så är jag körd. Vilket jag ofta också gör. För jag kan inte ta de igen, för då tar de slut tidigare och står istället helt utan ett tag. Och då sover jag ännu mindre, haha. Kaos.
I varje fall! Rubriken har redan spoilat vad detta är om. Ett tyngdtäcke, kedjetäcke, bolltäcke, det finns flera olika varianter och de är alla pissigt dyra. Men, tacka Sverige. Inom vården kan man få hyra, låna eller kanske tillochmed få ett täcke, om man absolut behöver det. Men jag tänkte i alla fall att det kan vara värt att få prova ett. Så som det ser ut nu så brukar jag ta Oscars tjocka duntäcke när han är iväg och jag ska sova, så lägger jag det över mitt täcke och det blir ju som en liten tyngd där. Och det funkar faktiskt! Men som ni kanske hör så skulle det bli galet varmt i längden, speciellt nu mot våren. Så vi försöker på professionella grejer istället, hoho!

Några stockbilder för att visa hur de kan se ut! Osäker på om det är Justin Bieber där nere till vänster.
För er som kanske inte är så insatt i…. täcken…… Det är alltså ett täcke med någon typ av stoppning som lägger en jämn tyngd över dig. Många blir lugnare, lindrar ångest och det är som en stor kram. Finns olika tyngder med, vissa kanske vill ha den där ”kväv mig till sömn”-känslan som 10kg+ kan ge. Andra en liten lätt kram på 3kg. Helt individuellt. Jag tycker dock det låter som en dröm att bli kramad av ett ihopsytt bollhav.
Min vårdkontakt som bad mig skicka in en sömndagbok med två veckor fick vad hon bad om, och lite till. Jag har samlat data om min sömn pinsamt länge och nu fick jag användning av det. Skickade in sex utspridda veckor, även från förra året. För att visa att det är fucked up, det har vart fucked up länge och lär hålla sig fucked up. H e l p m e.
Hon verkade tycka att det räckte som underlag för att i alla fall få ett möte med sömngudarna på Södra Älvsborgs Sjukhus.
Så, vi får hoppas på det bästa. Ska träffa henne igen på fredag redan, vi hann inte diskutera sömnen så mycket då för annat kaos kom i vägen, då hoppas jag hon har goda nyheter till mig.
Godnatt….
UPDATE: Jag fick tid den 25e mars, woo!