Leiaaa

När vi kom fram till Skitjärn så såg vi till vår förfäran att en annan bil stod parkerad vid infarten. Vi tog vårt pick och pack och hoppades på att de inte skulle vara långvariga.

Det visade sig att det var en äldre herre och hans hund som stod och fiskade. Hunden, Leia, kom glatt springandes till oss när vi kom fram. Sen tog hon sig ett dopp och skakade fint av sig på mig och vår filt.


Hoppas fan gubben hade fiskekort nu så jag inte ser ut som en snitch.

Det blev lite tommare nu

Ena dagen har man fasta rutiner, en rullande vardag och en människa man känner utan och innan. Nästa dag är allt bara… tomt.
Min brukare har gått bort, och det känns så otroligt märkligt.

Det blir en sån jäkla kontrast. Mitt i sorgen och tomheten efter en människa man delat så mycket tid med, kommer den där här nästan obekväma verkligheten ikapp. Vad händer nu? Vart ska jag ta vägen?

Hela ens fasta punkt på schema-fronten är raderad över en natt. Från total koll till absolut noll koll på var, när eller hur man ska jobba framöver. Det är en enorm omställning att plötsligt stå helt i ovisshet, mitt i allt detta kaoset.

Mysdate

Kors i taket, ring tidningen! Jag och Robin är på fiskedate i Skitjärn!

En livs levande date. Icke-digitalt, analog, utanför husets fyra väggar, och i ett väder som faktiskt inte krävde tre lager fleece.
Blir det årets första dopp, eller fegar jag ur i sista sekunden? Fortsättning följer.. Om jag inte hörs mer så har jag drabbats av akut chockinducerad hypotermi.

Fyra födelsedagar och en student

Idag firade vi Tommie, Teddy, Sasha och Linnéas födelsedag samt min student!
Det fanns en stor snackbricka, sjuhelvetes massa salami och tååååårtaaaaa.

Lägg gärna märke till min lilla studentmössa som jag har limmat på ett diadem.


Stearinet började droppa inom 20 sekunder, hur ska man hinna sjunga färdigt och sennnnn blåsa ut ljusen??

För jag har tagit stuudeeenteeeeen

16 år senare än planerat fick även jag ”springa ut” (i Linnéas hall) och gapa på stan att jag minsann är student och fyfan vad bra jag är för det..

Men som vissa ”glaset är halvfullt”-människor hade sagt, ”bättre sent än aldrig”.

Jag köpte mig en studentmössa på Vinted för 150kr, sprucken på fyra ställen, lite för liten för mitt huvud och med kladdade hälsningar på insidan.
Snälla Monica skickar sina störta kramar och Dessan gör säkert detsamma, det är oklart då hennes handstil inte var den lättaste att tyda.

Nu saknas det bara att fylla Clion med björkris och nässpray (ÄR ALLERGISK MOT BJÖRKPOLLEN), och sen åka några varv runt stan med kass musik, medan jag pimplar cider och pissar i en påse. Eller om vi bara nöjer oss såhär, jag tror det.